Konbanwa

God kväll.
 
Här i Japan är klockan 22:15. Jag är supertrött och ska snart gå och lägga mig. Jag ville bara berätta hur det gick för mig att laga japansk mat för första gången i mitt liv.
 
Jag mötte upp Japanskorna i köket klockan 16:00 och så hade vi en genomgång på vad vi skulle göra/laga (helt på japanska, förstod NOLL) och sedan var det liksom dags att börja laga mat. Med hjälp utav ett starkt fåtal ord som jag kunde förstå plus en hel del kroppsspråk så förstod jag vad jag skulle göra.
 
Jag lagade en slags "soba" vilket är en wokblandning med nudlar och en massa annat gott. Det var skitkul att lära sig lite. Än så länge så har jag inte lagat någonting annat än att koka ägg här i Japan så nu har jag faktiskt åtminstone 1 maträtt som jag kan göra.
 
Oftast när jag går in i mataffärer och tar tag i någonting så måste jag först 1) Försöka lista ut vad fa-an det är jag håller i. 2) Försöka lista ut hur fa-an man tillagar skiten.
 
Min soba var i alla fall högt uppskattad av folket och den tog helt slut, vilket jag tolkar som bra betyg. Vi var ju 6 tjejer som lagade mat tillsammans så det fanns en hel del mat att välja på.
Efter maten så fick vi nykomlingar presentera oss (helst på japanska, vilket gick lite knackigt) och sedan spelade vi bingo. Det fanns många priser och jag vann indisk curryblandning. Haha, det är typ del enda som jag verkligen aldrig skulle kunna äta men det var kul att vinna. Jag ska se om det finns någon annan här som gillar indisk mat.
 
Efter bingon så kände jag mig rätt slut och gick tillbaka till mitt rum. Jag ska försöka ta tag i läxan.
Vi hörs igen.
XOXO



Kom ihåg mig?