Alcatraz ER

Tokyo slutar aldrig att förvåna.
Idag efter skolan så åkte jag till Shibuya med Dennis, Bea, Luca och Viktor. Vi letade upp en restaurang där som heter "Alcatraz ER". Vi har hört massor om den restaurangen. Man sitter i små fängelsehålor och blir serverad mat av fängelsepersonal. Det var riktigt kul.

Det hela började med att Viktor fick handklovar på sig och vi blev ledda till vår "cell". Vi blev inlåsta med en meny. Den sjukaste menyn jag satt någonsin. Vi lyckades beställa in ett gäng "zippy-cups" med dricka samt provrör med massa konstiga vätskor. Vi beställde även in mat. Japanska tjejer kom och frågade snuskiga saker och matade oss med nappflaska. Ja, ni hör ju. Japan.

När vi skulle gå sen efter ett så krälade vi oss ut ur cellen för att gå och betala. Då släcktes ljusen i restaurangen. Det blev helt kolsvart och något alarm drog av på högsta volym. Vi blev så jävla rädda så vi sprang tillbaka in i cellen och väntade tills ljuset kom tillbaka. 

Det var en riktigt kul upplevelse och exempel på en riktigt sjuk japansk restaurang som jag absolut kan rekommendera om man besöker Japan.

4 svenskar och 1 italienare i cellen.

Luca och Dennis blev matade med nappflaska.
Väldigt intressant.

Viktor beställde curry som såg så jäkla äcklig ut.

Tack mina vänner för ännu en rolig upplevelse! Nästa gång blir det ninjarestaurangen.
XOXO

Åh fy fan xD Jag har hört massvis om den och liknande som finns lite här och där... Men aldrig vågat gå. Är väldigt lättskrämd av mig när det gäller sånna saker xD Det ser jävligt coolt ut dock!

Svar: Det var jättekul! Men väldigt märkligt.
Det var inte så superläskigt, mer snuskigt, ha ha! Kan absolut rekommendera! // Malin
None None

Hahaha, dit måste vi gå när jag hälsar på. Puss o kram!!

Svar: Absolut! Ha ha! <3
// Malin
None None




Kom ihåg mig?