AVICII i 日本

Jag har något riktigt kul att berätta. Jag ska se AVICII här i Japan! Wiiiiiiiie.


Ska dra historian från början.
När jag kom till Japan så märkte jag direkt att Japaner är de mest vänliga och underbara människor som finns. De är så hjälpsamma och trevliga. Jag märkte också att de flesta Japaner är väldigt intresserade av utlänningar och kan komma fram och börja prata med en på gatan. Det händer liksom inte så ofta i Sverige. 

Det roligaste är alla mina fina vänner som jag lärt känna här. Alla vänner har jag lärt känna på icke normala sätt om man kan skriva så. Jag ska berätta.

Daichi だいち
Min första vän japanska vän i Japan. (Bortsett från min älskade Maki såklart, men henne lärde jag känna i Sverige).
Jag var i Shinjuku med Pontus, Thomas och Mikael. Vi letade efter en klubb och frågade en Japan som sprang förbi och hjälp. Denna Japan var Daichi. 
Vi stod och snackade ett tag och det slutade med att Daichi (som var påväg hem från jobbet) hängde med oss och klubbade hela natten. Nu är han en av mina bästa vänner!

Akira あきら
Akira studerar på universitetet. Han blev inbjuden tillsammans med andra elever från universitet till vår skola för att vi skulle få öva japanska på dem. Akira kommer fram till oss efter lektionen och börjar prata Norska. Vi blev bra chockade. Vi böt FB och höll kontakten. Nu ses vi varje vecka och även där så har han blivit en av mina bästa vänner.

Sen har jag en massa andra japanska vänner som jag lärt känna på "normalt" sätt. Typ de som bor i mitt guest house och de som jag träffat genom mina andra japanska vänner.

Men! Häromdagen hände något. Jag fick reda på att Avicii skulle komma till Japan för två spelningar och jag visste direkt att jag måste gå. Båda spelningarna är utanför Tokyo (vilket jag tyckte var konstigt). Jag attendade båda spelningarna på FB och tänkte att jag bestämmer mig vid ett senare tillfälle. Då får jag ett meddelande från en Japan vid namn Riku りく. Han skulle också på Avicii och frågade om vi skulle åka tillsammans. Jag sa självklart ja och idag köpte jag min biljett (med Rikus hjälp). Jag har aldrig träffat Riku och han har inte träffat mig men nästa månad så flyttar han tillbaka till Tokyo. 

Det älskar jag med det här landet. Allt är så spontant. I Oktober så åker jag till Fuji tillsammans med en främling och ser Avicii. Så jäkla kul. 
Skulle aldrig hända i Sverige.
Jag älskar Japan.
XOXO



Kom ihåg mig?