Textbomb

Hallå!
Nu kom det äntligen ett bra tillfälle att uppdatera stackars bloggen. Det har varit så mycket denna vecka som har hänt så mina texter har fått lida. Men här kommer en liten uppdatering!

Fredag
Efter skolan så åkte jag till Ikebukoro med Dennis, Viktor, Vanessa, Bea och Luca. Alltså Svenska maffian tillsammans med den ensamma Italienaren. Vi åt pizza tillsammans och såg sedan Godzilla på bio. Det var en supermysig dag och vi hade kul som vanligt. Jag, Vanessa och Dennis bor ju ihop så vi åkte hem tillsammans. Det blev rätt sent och när vi kom till stationen så fick vi världens karaoke-sug så vi flög in på en karaoke-Box och sjöng lite i en timme. Detta var även min älskade Dennis födelsedag. 

Tidigare på dagen var vi på 7/11 där man kunde vara med i ett lotteri och vinna Pokémon-grejer. Killen i kassan såg att mina vänner stod och klämde på prylarna och frågade mig på japanska om jag ville köpa en lott. Jag förstod inte riktigt till 100% men jag köpte en lott för 25 kronor. Mannen i kassan hjälpte mig att läsa och sken upp som en sol när han såg att jag vann. Hela grejen var så randomn. Han följde med mig till hyllan och så fick jag välja mellan två olika grejer. Pokémon är ju inte riktigt min grej, men Dennis ÄLSKAR Pokemon så han blev mäkta lycklig när jag sa till honom att välja vad han ville ha. Helt perfekt på födelsedagen och allt. Dennis, mitt lilla hjärtegryn.

Lördag
Vid 12.30 så mötte jag och Dennis upp Pontus, Bea, Tobias, Emil, Rei, Viktor och Luca i Shimbashi. Vi tog tåget till Odaiba för att äta lunch och gå på ett "sport-tivoli" typ. Det är svårt att förklara men det är en enorm byggnad där man betalar en avgift och sedan kan man spela baseball, basket, åka skridskor och göra massor utav andra grejer. Jag har aldrig varit där men det låter SUPERkul. Tyvärr så var det 2 timmars kötid så vi skippade det. Vi kommer dock att åka tillbaka vid ett annat tillfälle och prova igen för det låter så himla kul. Vi hade ändå en superdag i Odaiba där vi gick och skojade runt. Alla åkte hem och sedan möttes vi upp igen vid 21.30 för att gå till Alcatraz ER. 
Efter Alcatraz så gick vi till Camelot nightclub! Min absoluta favorit!

Min Japanska vän Daichi var där med sin vän och det var så kul att se honom igen. Vi dansade och hade galet kul fram till 04.30 då vi gick och åt ramen tillsammans. Det bästa som finns. 
Daichi var ganska imponerad över vår japanska när vi sågs. Sist vi träffades kunde jag inte säga så mycket så, ja han blev mäkta imponerad.

Vi tog första tåget på Söndagsmorgon och åkte direkt hem och la oss. Helt slut såklart! Söndagen spenderades i sängen med japanska skräckfilmer. Rörde inte en fena!

Tisdag
Igår efter skolan så åkte jag, Rei, Dennis, Viktor och Luca till Shinjuku och mötte upp Akira. Han hade med några av sina vänner och tillsammans gick vi alla till en Izakaya och drack öl. En öl på detta ställe kostade 120 YEN. DET ÄR 8 SVENSKA KRONOR. Alltså en stor stark för 8 kronor. Har jag sagt förut att jag älskar Japan?

Akiras vänner var en tjej som hette Brittany från Amerika, hennes pojkvän Hiro från Japan och en vän till dem från Frankrike. Vi hade jättekul tillsammans. Vi hade så kul att vi fortsatte vidare till karaoke och sjöng i 2 timmar. Jag har aldrig sjungit karaoke med japaner förut, dem är helgalna. Så jäkla kul!
Helkul kväll!

Idag
Idag efter skolan så åkte jag och Luca tillsammans till Shin-Okubo. Shin-Okubo är Japans Koreatown. Jag ÄLSKAR härmed koreansk mat och Luca hade aldrig provat så vi var tvugna att dra dit. Vi delade på en massa god mat och hade astrevligt. Luca kommer att åka hem om lite mer än en vecka och det känns så himla tråkigt. Vet inte vad jag kommer ta mig till utan min lilla Italienare! Han kommer bli så otroligt saknad så det finns inga ord! Vi satt och pratade minnen och sa att vi måste verkligen ta vara på nästa vecka, som är hans sista vecka här i Japan. 
Sorgligt! 
En bortglömd selfie ;)....
Luca, jag och Dennis.

Efter middagen med Luca så gick vi runt lite i Shin-Okubo och sedan begav vi oss hemåt. Jag mötte upp Dennis och sedan satt vi ute och pratade med vår Ryska vän Vladimir i typ 3 timmar innan det var dags för läxor. 

Nu är det läggdags för mig. 
XOXO



Kom ihåg mig?