Odaiba

Igår så åkte jag och Jossan till Odaiba som är en liten ö i Tokyo som jag älskar. För att ta sig till denna ö så åker man ett tåg som går på el och kör sig självt. Jag och Jossan köade ett tag för att kunna sitta allra längst fram som två sanna tågmuppar och kolla på den vackra omgivningen. Om man är i Tokyo så måste man åka detta tåg, det är supercoolt. 

Jossan satt i mitt knä. Jag hade mask för att jag var superförskyld och ville inte smitta ner lillsyrran. 

När vi kom till Odaiba så gick vi runt och kollade på den vackra omgivningen, kollade in shoppingutbudet, åt lunch på en Mexicansk restaurang, gjorde ett besök på Tokyos Madame Tussauds(?), åt glass och kollade in den vackra omgivningen på kvällstid. Underbart rolig dag!













Coolast av allt. One Direction! 

Vi var inne på Madame Tussauds väldigt länge och tog miljontals bilder. Alla får inte komma upp här, he he. Även Jossan har tagit en hel del bilder med sin systemkamera. Efteråt gick vi och åt enchiladas på en Mexicansk restaurang. Vi kollade in lite shopping och åt glass i en galleria i närheten och när vi kom ut så hade det hunnit bli mörkt. Det är så ordlöst vackert i Odaiba på nattetid. Jag kan knappt vänta tills Jossan lägger upp bilderna hon tog med sin systemkamera. Vi kollade på Tokyos egna frihetsgudinna och den makalöst vackra rainbow bridge som är upplyst i regnbågens färger under nattetid. 
Självklart fanns det även massor utav julbelysning att kolla på.




När vi kände oss ganska klara med Odaiba så tog vi det roliga tåget tillbaka till fastlandet. 

På kvällen sedan så hände något väldigt kul! Vi blev inbjudna in i en liten tobaksaffär av den gulliga lilla gubben som jobbade där. Tobaksaffären var bara en lucka i väggen så vi fick liksom komma in på insidan. Ägaren av den lilla tobaksaffären hette Nakamura och han var världens sötaste lilla farbror. Han dukade upp en hel buffé med Japanska godsaker och värmde på äkta Japansk sake i en riktigt gammal stenugn med kolbädd. Vi åt, drack och hade skitkul ihop. Efter ett tag kom en annan liten gubbe in som var Nakamuras vän. Han hette Sasaki och vi satt alla och drack ihop. Nakamura är väldigt intresserad av andra kulturer och hade en hel gästbok fylld med hälsningar från folk över hela världen. Även jag och Jossan fick skriva i boken såklart. Vi skrev ner en liten svensk ordlista och sedan så målade Sasaki av oss. Vi hade SÅ kul och det var en så underbar upplevelse. Där har vi äkta Japansk vänlighet och gästvänlighet i ett nötskal. 

Jag och Jossan i lilla tobaksaffären
Jag, Jossan och Nakamurasan
Jag, Jossan och Sasakisan
Sake blir uppvärm på en traditionell Japansk hichirin (ひちりん)
Sasakisan har målat av oss
Så gulligt!

Efter att vi suttit och druckit ett tag så stängde vi igen butiken och gick till en liten shotbar. Där fick vi träffa lite andra vänner till Nakamura och Sasaki. Vi drack en varsin ball Blue Hawaii drink. Vi träffade barägarens söta lilla hund och fick danslektioner av gubbarna.







Vid 12 tiden så tackade jag och Jossan för oss så mycket. Vi blev avvinkade i dörröppningen av gänget och gick upprymda, glada och tacksamma hemåt igen. Vilka underbara människor och vilken häftig upplevelse vi fick vara med om! Helt otroligt. Så kul!
Hoppas att jag får träffa det här gänget igen!
XOXO



Kom ihåg mig?