Izakaya with friends

Igår efter skolan så åkte jag, Rei, Luca, Viktor och Robert till Shinjuku och mötte upp vår Japanska vän Akira. Akira frågade om vi ville äta middag med honom och två andra japaner, vilket vi självklart ville. Med sig hade Akira även två norrmän. Akira har ju bott i Norge förut så det var två vänner han hade lärt känna där. De var båda jättetrevliga och det var så kul att träffa två norrmän, vi träffar ju annars bara svenskar.

Vi bestämde oss för att gå till en Izakaya i närheten av stationen i Shinjuku. Vi drack en hel del öl och beställde in massor av mat. Sen delade vi liksom med varandra. Det blev ändå i slutändan superbilligt. Därför älskar jag Izakayor.

Vi satt och pratade i timmar och skrattade tills vi blev "utslängda". När vi hade betalat notan så hade alla gett lite för mycket pengar så vi spelade ett japanskt spel om vem som skulle få pengarna som blev över. Spelet var rätt komplicerat så jag kan absolut inte skriva ner reglerna här, tyvärr. Men kul var det! Luca vann.

Efter allt detta så åkte Akiras två japanska vänner hem. Även Robert och Viktor åkte hem. Vi andra som var kvar gick till Tokyo Metropolian Building och åkte högst upp till 45:e våningen och kollade på utsikten.
Tokyo nattetid är så fint.
Jag och Simen (ena norrmannen) hade samma frilla.

Vi började sedan röra oss hemåt.
Akira och jag är ju grannar så vi åkte samma tåg hemåt. När jag kom hem så Skypade jag med Mamma, Gudmor Tina, Gudfar Hasse, Sandra och Maja och det var SÅ kul att se dem igen! Det var så länge sedan <3

Det var en supertrevlig kväll med ett härligt gäng och alla hade kul. Hoppas att få träffa alla igen snart! 

Btw. Hittade ett långt brev i min brevlåda med denna bild på.
Ha ha, vad fa-an är det nu då...... Bröströntgen igår. Gynekologundersökning nu?
Jag får ta med detta brev till skolan så min lärare kan kolla vad det är. 

XOXO



Kom ihåg mig?