こんばんわ

God kväll.

Ligger i mitt rum och njuter av livet (och min träningsvärk). Jag har varit på gymmet idag!

Dagen började med att jag mötte upp Dennis i lobbyn och så gick vi tillsammans till tåget. Detta var första dagen som han skulle åka till skolan från DK house. Tåget stannade två stationer ifrån Shinkoiwa och stod still i säkert 40 minuter. Vi hade tur då det inte var så mycket folk på tåget. Fortfarande jobbigt att bara stå still och inte förstå vad som händer (då det meddelas på japanska). Det var nog någon som hade hoppat :(

När vi äntligen kom fram till Suidobashi och skolan så stod personal och delade ut små lappar som man ger till sin lärare/arbetsgivare som ett slags bevis på att man är sen på grund utav tågen. Detta är superpraktiskt för då får man ingen frånvaro. Efter skolan så åkte jag och Dennis direkt hem till Shinkoiwa och svirade om till träningskläder. Vi gick till gymmet som ligger i närheten.

Eftersom att personalen inte pratar Engelska så blev det väldigt intressant när vi skulle skriva avtal och skaffa medlemskap. Som tur var så var det en ny kille i receptionen idag som kunde liiiiiiite Engelska. Det tog ett tag innan han fattade vad vi ville men sedan så satte vi oss ned och fixade allting. Detta gym har öppet dygnet runt och vi fick nycklar så vi kan komma in när vi vill. Gymmet är SÅ fräscht och det är knappt några människor så man behöver aldrig vänta på maskiner och vikter. 

Nästan alla gym i Japan har förbud mot tatueringar så jag hade skylt mig i en enorm hoodie. Dock tänkte jag inte på att jag har en tatuering bakom örat så när jag upptäckte att mannen i receptionen satt bakom mig och jag hade uppsatt hår så fick jag lite panik. Men det gick bra. Jag får träna i yogabyxor och långärmat helt enkelt!

Vi sprang på bandet i 30 minuter och avslutade med diverse magövningar. Nu har jag kollat in utbudet av maskiner och vikter och kan sätta ihop ett träningsschema för oss. Det känns skönt att allt har löst sig med gym.


Efter träningen så gick vi på stapplande ben hem och lagade en varsin vild omelett till middag. I lobbyn såg Dennis ett paket med mitt rumsnummer på och det var från min älskade mamma i Sverige! Det finns INGET bättre än att få paket från Sverige! 

I paketet låg slingmedel, korsordstidningar (JAAAA) och svenskt godis såklart. Helt underbart. Godiset ska jag spara till min födelsedag som är den 3 juli. Jag ska försöka få Dennis att slinga mitt hår i helgen. Jag är lite rädd att bleka håret här i Japan då min Svenska frisör sa till mig att japanernas hår är mycket tjockare och tåligare än mitt skandinaviska. Vill inte att det ska ramla av för att de har starkare medel eller något. 

Har precis lyssnat klart på dagens sommarpratare som heter Nathalia Edenmont. Hennes sommarprat var superbra och hon hade bra musik. Rekommenderas!

Nu ska jag sova!
Puss och kram på er.



Kom ihåg mig?