Bakning i Shinagawa

Hello!

Är påväg hem efter världens mysigaste kväll i Shinagawa. Jag har varit barnvakt till Hedvig som är Amie och Lars dotter. De bor som sagt i Shinagawa i en jättefin lägenhet. När jag skulle in i deras lägenhetshus så hade jag glömt bort deras lägenhetsnummer så jag satt fast en liten stund i "portslussen" som jag valt att kalla den. Receptionisten såg att jag var svensk och förvirrad och hjälpte mig till rätt lägenhet :)

Jag och Hedvig bakade chocolate chip cookies som blev helt perfekta. Tror aldrig att jag fått till så perfekta kakor själv så jag var tvungen att spara Hedvigs recept. 



Det var första gången jag bakade sen jag kom till Japan och det var så himla kul. Ugnen var på katakana och det kändes så kul att jag förstod litegrann av det som stod på knapparna. Efter kakorna så grillade vi två pizzor i ugnen och gjorde en fruktsallad. Vi åt i soffan framför en film och kort efter filmen gick Hedvig och lade sig. 

Pizzan i ugnen
Fruktsallad
Utanför Amies hus fanns den här vackra lilla floden och stenbryggan!

Lars var hemma vid 23.30 och då åkte jag hem. En helt supermysig kväll helt enkelt.

Imorgon blir det picknick i parken.
XOXO



Kom ihåg mig?