MysTorsdag

Hallå :)
Ligger i mitt rum och kollar på film. Jag hade en asmysig dag idag. Först så var det skola som vanligt. Vi slutar ju skolan vid 17.00 och vid 18.00 så kom en kompis till mig som heter Maru och hämtade upp mig vid skolan. Vi gick till Don Quijote för att köpa massa roliga matgrejer och sedan gick vi hem till honom. Jag åt en fermenterad persika, lite fermenterade bönor som ligger i slem, rutten fisk (typ som surströmming) och så drack vi riste till det. Ha ha, det var riktigt kul men bra vidrigt. Jag var nära på att kräkas när jag åt den ruttna persikan, Maru också. 

Efter vi ätit allt det konstiga så åt vi vanlig mat till middag och sen gjorde vi små hamburgare av ett litet kit som vi köpte på Don Quijote. Det var så himla kul! I paketet låg typ 6 olika påsar med pulver som man blandade med vatten, la i former som man fick med och satte in i mikron i ca 30 sekunder. Allt detta blev två små cheeseburgare, lite pommes och till och med ett glas Cola. 



Jag kan inte fatta hur alla de små pulverpåsarna kunde resultera i dessa burgare. Såååå häftigt! Detta var typ det roligaste jag någonsin "lagat".

Detta är egentligen ett "play set" för små barn med det var skitkul att göra. Vi såg att det fanns lite andra kartonger också med bland annat sushi, donuts och pizza. Nästa gång blir det till att testa en av de andra. 

Efter hamburgarna så slog vi på en japansk skräckfilm och så hjälpte Maru mig med läxan. En trevlig kväll var det och jag drog hem med sista tåget. 

Imorgon är det Fredag igen. Så skönt! Imorgon blir det inget party utan bara mysig hemmakväll och sedan på Lördagen så ska jag vara barnvakt till Hedvig. Det blir en mysig helg. 
Just nu är vädret helt underbart här i Tokyo. På dagarna ligger det på runt 20-23 grader ungefär och soligt. Typ svensk sensommar. Ibland är det lite kallare och det är så skönt att kunna ha på sig en jacka utan att dö av värme. 

Nu är det sent så jag ska gå och sova. Vi hörs igen :)
XOXO



Kom ihåg mig?