Kanjitest

Hallå! Jag ligger och myser framför datorn och kollar på film. Så skönt att slippa plugga en kväll. Jag hade kanjiprovet idag och jag tror att det gick bra. Jag får veta resultat imorgon. Kanji är Japanska/Kinesiska tecken.

働始男寝起終帰黄黒白
Detta är exempel på några av de 60 kanjis vi skulle kunna. Det är sååå mycket olika streck och grejer och för mig ser alla typ nästan likadana ut så det blev en hel del plugg för att få dem att sitta. Missar man bara ett litet litet streck så får man fel på hela kanjin. Ett litet streck fel och hela tecknet kan liksom betyda något helt annat så det är förståeligt. Men jag tror och hoppas att jag fick godkänt på provet.

Efter provet så mötte jag och Dennis upp Rei vid stationen i Shinkoiwa och så åt vi middag på en restaurang i "centrum". Vi satt där ett bra tag för att fira att provet vad över, he he..
Jag och Dennis försöker att lära Rei prata Svenska också vilket är väldigt kul. Hon är väldigt intresserad och lär sig snabbt. Hon har talang för språk.

Idag åkte vår spanska vän Felix hem till Spanien igen. Jättetråkigt. Det kommer bli tomt i vårt guesthouse utan honom. Vi hade en liten sayonara-middag för honom igår på vår Italienska favoritrestaurang. Han lämnade dock guesthouset idag innan vi kommit tillbaka. Han hade lämnat ett långt brev till oss i mitt skoskåp som vi läste tillsammans och blev helt rörda.

Jag nästan längtar tills jag kan åka till Madrid och hälsa på.
Selfie såklart 

Jag återkommer med mitt provresultat!
XOXO



Kom ihåg mig?