Onsdagens oväder

Igår så var det världens oväder här i Tokyo. Det var det värsta jag sett någonsin! När jag var påväg hem från skolan så började det regna som fan så trots stort paraply så kom jag hem HELT dyngsur. Det var även KRAFTIGT åskoväder. Jag tryckte in alla mina kläder i torktumlaren och gick till mitt rum.

Efter någon timme så kom Rei och knackade på. Hon var superhungrig och ville gå till Italienaren och äta middag. Jag var inte supersugen på att hänga med men eftersom att åskan inte lät så illa längre så hängde jag med. Även Dennis gjorde det. Jag gick lite efter Dennis och Rei och när jag kom ut så märkte jag att hela marken var täckt med ca 3 dm vatten. Det var översvämning i Tokyo. Så häftigt/läskigt.

Jag gick bort en bit bakom DK för att ta mig till en bro som går över tågspåren. Vid denna gata så ramlade jag och när jag fortsatte gå så hade jag vatten UPP till KNÄNA! Det var det sjukaste jag sett och upplevt någonsin. Jag kände mig som Rose i Titanic när hon är nere under deck och letar efter Jack, ungefär. Jag började tänka på apokalypsen och allt jag inte hunnit göra i mitt liv, HA HA!

När jag med nöd och näppe nått restaurangen så scrollade vi Facebook och såg att hela vår tågstation i Shin-koiwa var totalkaos och att det var sjuk översvämning. Jag var tvungen att spara lite bilder som jag hittade.



Japanska nyhetsteam var där för att dokumentera.







Älskade Japaner. Trots totalstress och panik så ser de ändå till att folk på ett säkert sätt kan ta sig igenom stationen utan att bli allt för blöta och hjälper äldre damer att komma fram.

Bara några timmar senare så lugnade det ner sig ordentligt. Men det var häftigt att se! Har aldrig skådat sådant väder förut någonsin! 

XOXO



Kom ihåg mig?