Rysk restaurang i Tokyo

Hallå!
Det är väldigt sent här i Japan. Idag var jag ute med Dennis, Rei, två Mexicanare och Yana (min vän från Ryssland). Hon tog med oss till en rysk restaurang i Roppongi. Jag har ALDRIG ätit rysk mat förut så det var så himla kul att prova. Vi beställde in massor utav smårätter som vi delade på så vi fick smaka på massor.





Yana, Dani och Sofia.
Yana serverar :)

Allting var supergott och det var ett så mysigt sällskap på restaurangen. Så kul också att prova en helt ny matkultur som man inte visste någonting om förut. En otroligt trevlig kväll helt enkelt. Det blev vatten och dricka för mig, ingen fest på ett bra tag. 

Jag glömde nästan berätta om mitt kanjiprov som jag gjorde i Onsdags! Som jag skrev innan så var man tvungen att ha 85 % rätt för att bli godkänd så det är riktigt svårt. Jag var väldigt nojig på kvällen men när jag kom till skolan såg jag på listan i receptionen att jag hade klarat provet och fått hela 96 %! Det betyder att jag bara hade två fel på hela provet och det gjorde mig väldigt glad. Jag fick alltså redan nästa dag flytta vidare till nästa nivå. 

Imorgon så har jag inga fasta planer ännu. Eventuellt ska jag äta middag med min japanska vän Daichi men jag är inte säker ännu. Vi får se vad som händer. Nu måste jag sova.
XOXO

Oh! Ser riktigt gott ut! Vad hette den? Man kanske ska gå och testa. Har heller aldrig ätit rysk mat

Svar: Det var hur gott som helst! Den låg i Roppongi och hette Baikaru. Här är länken med kartan: http://r.gnavi.co.jp/a528900/lang/s/en/

Kan verkligen rekommenderas! Dock bör man nästan gå med i rysk person om man inte känner till vad man ska äta. Det finns sjukt mycket att välja på! // Malin
None None

Grattis!

Svar: Tack kära Kjell-Åke :) <3 // Malin
None None

Stort grattis!!!! Jäklar vad duktig du är!!!! Och vad du äter mycket god mat!!! Blir så avundsjuk 😋😋!

Svar: Tack älskade Åsa!
Det blir en helt del god mat här, jag har redan gått upp 7 kilo!! Haha. Saknar er mycket! Kram // Malin
None None

Grattis till provresultatet! :D
Maten ser jättegod ut! Älskar ryska piroger <3
Förresten, såg ditt senaste inlägg om översvämningen! Aldrig sett något liknande själv i Tokyo, men älskar hur stationsvärdarna hjälper obachan med klackskorna över stegen, såååå Japan ^_^

Svar: Tack!!
Ja, rysk mat var något alldeles extra. SÅ himla gott. Pirogerna var skitgoda.

Nej, inte jag heller! Jag blev heeeelt chockad! Det verkar som att min station drabbades hårdast av alla stationer i Tokyo. På vissa ställen så regnade det knappt! Typ Nakameguro.
Åh, älskade stationsvärdar <3 Så underbart Japanskt haha!

// Malin
None None




Kom ihåg mig?