REC Zombie house

Nu ska jag berätta en jätterolig sak.
I Lördags så åkte jag och Kohei och mötte upp Yuriko och Dennis i Hatsudai för att gå in i ett spökhus där Andy (vår Brittiska vän) jobbar som skådis ibland. Spökhuset var inspirerat av filmen "REC" och alla spöken var läskiga zombies. Andy var utklädd till militär som hjälpte oss "människor" att ta oss till olika stationer där vi skulle utföra läskiga uppdrag.









Vi blev indelade i olika grupper och vårt första uppdrag var att gå in på första våningen som var fullt av zombies och hitta ett litet barn och ta henne till säkerhet. Fy fan, va läskigt det var!
Japaner kan verkligen skrämma skiten ur en. De hade små barn där inne utklädda till zombies som liksom stod och dunkade huvudet in i väggen. Sjukt skrämmande. Jag fick en total black out och bara gjorde allt för att gömma mig, ha ha. Vi alla fick ett varsitt band som vi skulle ha runt kroppen och vårt huvuduppdrag var att se till att zombisarna inte fick tag i detta band. Jag förlorade mitt efter 15 sekunder max. 

Vårt andra uppdrag var att gå in på en annan våning med zombies och hitta ett krusifix som vi skulle sätta upp på en dörr och låsa in alla zombies. Skitkul det med. Förstenad av skräck.

Det absolut värsta var uppdrag nummer 3. Alla som har sett REC vet att uppe på vinden finns en skitläskig, benig zombie som är skitblek med aslånga seniga armar. Denna zombie skulle vi hitta i mörkret och filma med en filmkamera. Kohei fick ta filmkameran och Dennis ficklampan. Jag tappade faktiskt bort gruppen och tog tag i en random Japan av rädsla som jag gick med. Började nästan gråta och sen såg jag Dennis och min grupp så då blev det bra igen. Skönt att jag missade den läskigaste zombien. Såg den på videokameran efteråt.

Fjärde uppdraget var att hitta ett motgift och rädda en kvinna som höll på att förvandlas till zombie. Vi fick åka hiss upp till fjärde våningen och där blev vi jagade av zombies. Superläskigt. Vilken panik man får när någon springer emot en och man väntar på en slö hissdörr som ska slå igen! Vi hade i alla fall sjukt kul. Andy ramlade inne i spökhuset och vi fick det på film. Vi höll på att dö av skratt. 
Detta var en av de roligaste grejerna jag gjort i Japan hittills, det var SÅ kul.

Efter att vi var klara så gick jag, Dennis, Andy och Yuriko till en Koreansk restaurang och åt middag. Kohei var tvungen att skynda hem och plugga stackarn så vi fick äta utan honom. Vi hade en trevlig middag och åt massor utav god mat. Vi drog hem vid halv 12 och lade oss. SKITROLIG dag :)

XOXO



Kom ihåg mig?