Uggle café och nyårsafton

Vi började dagen med att gå på uggle café. En Japansk kompis till mig hjälpte till att göra en bokning. Caféet låg i Akihabara och vi var där vid 16.00.

Personalen var väldigt måna om ugglornas välmående och det kändes bra. Vi fick klappa och hålla i ugglorna en stund och ta lite bilder. Min favorituggla är han som är med mig på de svart vita bilderna. Han var så himla ball. Peanuts (ピーナッツ) hette han.
Vi hade mysigt.

Efter en timme så åkte vi till en Izakaya i närheten och mötte upp två vänner som vi käkade och drack med ett tag. Efter det så åkte vi vidare till Bea och Tobias guest house. Vi satt där, drack och hade kul och sedan åkte vi till Shibuya vid tolvslaget. Det var så sjukt mycket folk där. Har aldrig sett så 









Efter en timme så åkte vi till en Izakaya i närheten och mötte upp två vänner som vi käkade och drack med ett tag. Efter det så åkte vi vidare till Bea och Tobias guest house. Vi satt där, drack och hade kul och sedan åkte vi till Shibuya vid tolvslaget. Det var så sjukt mycket folk där. Har aldrig sett så mycket folk i hela mitt liv. Jag och Jossan åkte hem rätt fort eftersom att vi skulle upp väldigt tidigt nästa dag. 


XOXO

Fint med uggelcafé, var själv bara på kattcafé när jag bodde i Japan :)

Var ni vid Shibuya crossing på tolvslaget? Jag var där nyår 2012–2013 precis utanför Starbucks! Kaos!

Svar: Ugglecafe var hur mysigt som helst! Det kan jag verkligen rekommendera! Jag har inte testat kattcafe ännu men det blir nog av snart!

Ja, vi kom knappt längre än ut ur tågstationen, det var så galet mycket folk. De hade stängt av hela hachicko torget! Helt galet men väldigt spännande! // Malin
None None




Kom ihåg mig?