Omotesando

Hallå.
Idag så hade jag och Dennis ingenting planerat så vi åkte till Shibuya och tog en promenad till Omotesando. Omotesando är lite av ett rikemansområde i närheten av Harajuku.  Jag har aldrig varit där förut och det var väldigt kul att upptäcka en ny del av Tokyo. Det var sjukt längesedan vi gjorde något sådant. Omotesando var sjukt mysigt och hade såååå många restauranger som vi ville äta på. Vi hade dock redan ätit så vi tänkte åka tillbaka någon annan gång och gärna flera gånger. 

En kille som jag dejtar jobbar som frisör i detta område så jag och Dennis gjorde lite detektivarbete och försökte hitta hans salong så att vi skulle kunna spionera lite (för skojs skull). Tyvärr hittade vi inte salongen men vi hade kul ändå. Vi gick mest runt och kollade på alla roliga restauranger, caféer, butiker och annat. Vi fikade på ett Starbucks på taket av Tokyo Plaza. Så skönt att det är så pass varmt att man fortfarande kan sitta utomhus och fika.

Mys uppe på taket
Utsikten 
Mysiga lampor uppe på taket av Tokyo Plaza
Våra goda frappes
De mysiga små gatorna i Omotesando
Vi hittade även ett Magnolia bakery i Omotesando! Jag visste inte om att det fanns ett här i Tokyo. För de som inte vet så är det den kända cup cakes "affären" i NYC som varit featuread flera gånger i Sex and the city. 
Vi fikade inte men vi var tvugna att ta några bilder. Kanske en annan gång.

Efter detta så rörde vi oss hemåt igen. Världens mysigaste Söndag med min älskade lilla Dennis. Sånt här måste vi göra oftare. Nu ligger vi och kollar på film.

En annan rolig grej är att nu är det bara 37 dagar kvar tills lillsyrran kommer hit och hälsar på. Kul! 
XOXO



Kom ihåg mig?