Semla hos Maki och haunted places road trip

Hallå :)
I Lördags så åkte jag, Dennis och Kohei hem till Maki och Mats för att baka egna semlor. Det var så mysigt och kul. 
Jag hade inte träffat Maki på ett tag så det var så kul att se henne igen. Vi bakade semlor, lekte med barnen och satt och pratade länge. Vi stannade hemma hos Maki och Mats till klockan 7 någonting. Efter det så åkte vi till Shibuya och köpte 9 stycken pizzor och tog med hem till Kohei. Pizzorna här i Japan är ganska små så det var därför vi köpte så många. Dock så kunde vi inte äta allt. 




Efter pizzorna så bestämde vi oss för att åka på en "haunted places roadtrip" i Hachioji. Där finns en tunnel där en psykiskt sjuk man dödade, våldtog och åt upp 10 kvinnor på 80-talet. Tunneln är avstängd och ej i bruk men det går fortfarande att ta sig dit till fots om man går igenom en skog. Det tar ungefär 1-2 timmar att ta sig till Hachioji från Tokyo med bil. Vi var på plats klockan 01.30 och parkerade bilen i närheten. Vi började promenera mot skogen och då kom helt plötsligt en polisbil och stannade. Han undrade vad vi höll på med och Kohei förklarade att vi skulle gå igenom den läskiga tunneln, varav polisen började skratta och önskade oss lycka till. När vi gick igenom skogen så var det heeeelt kolsvart och kallt. Vi hörde läskiga ljud och såg läskiga skuggor överallt. Jag var så rädd att jag inte visste vart jag skulle ta vägen! Jag var helt bombsäker på att the grudge skulle krypa upp bakom och mörda mig.
När vi hade gått 10 minuter genom skogen (vilket kändes som 1 timme) så kom vi fram till tunneln. Tunneln var upplyst, vilket var skönt men samtidigt jäkligt läskigt då tunneln var ur bruk. Det var en väldigt spöklik känsla.




Vi hade läst en del spökhistorier om denna tunnel innan vi kom hit så självklart var det läskigt och hårresande att gå in i tunneln. Många Japaner säger att spökena från de mördade flickorna lever kvar inne i tunneln. 
Jag blev som sagt livrädd av denna lilla nattutflyckt men jag tycker nog att vägen genom skogen till tunneln var läskigare än självaste tunneln. När vi kände oss klara så gick vi tillbaka till bilen, körde till närmaste restaurang och satt där och andades ut ett tag. Efter det så åkte vi hemåt igen. 
En väldigt kul dag/natt som jag kommer minnas för alltid :)
XOXO



Kom ihåg mig?