Chiba monorail och lite annat

I Söndags så skulle jag och Dennis på dagsutflykt! Vi åkte till Chiba. Det finns en monorail där som jag tycker är den absolut häftigaste i hela världen, den slår till och med tåget som kör sig själv i Odaiba. När jag och Kohei var i Chiba så åkte vi aldrig den, därav mitt och Dennis besök. 

Denna monorail hänger i taket och åker runt hela Chiba högt upp i luften. Det är som att åka en attraktion på tivoli samtidigt som man har utsikt över hela staden. Kan knappt fatta att det finns människor som får åka dessa coola tåg varje dag, he he. Jag har blivit lite utav en tågmupp sedan jag kom hit. 



Bilderna har jag tagit från Google

Efter det så insåg vi att det inte fanns så mycket mer saker att göra i Chiba om man inte har en bil så vi åt på en gyozarestaurang och sedan rörde vi oss hemåt igen.

I Måndags hände det inte så mycket och inte idag heller. Jag har pluggat flera timmar om dagen för att jag vill verkligen klara mitt slutprov för den här kursen. Jag har också hittat en jättebra app som jag leker med och lär mig massa bra saker på. Man kan välja andra språk också, inte bara Japanska. Den heter duolingo och den kan jag starkt rekommendera. 


Igår blev det sashimi till middag. Så gott

Jag och Dennis går en 45 minuters promenad nu varje morgon innan skolan. Det känns bra! Imorgon ska jag upp tidigt igen och gå. Mysigt.

Imorgon efter skolan så ska jag och Dennis möta upp Maki och sjunga karaoke. Ser jag fram emot SÅ mycket! På Torsdag så kanske vi ska hänga med Australiensarna och på Fredag så ska vi åka på klassresa med skolan, ha ha. Vi ska till Hakone på sightseeing och onsen. Det ska bli jättekul. 
Nu ska jag sova. God natt raringar.
XOXO



Kom ihåg mig?