Big in Japan

God kväll.
Idag så påbörjade jag och Dennis vår karriär som tv-kändisar i Japan. 
Nej, skojade bara. Men vi var faktiskt med i en dramaserie och det avsnittet vi spelade in idag kommer att sändas i Japansk tv den 1 Maj. Jobbet fick vi genom kontakter på Facebook och tillsammans så var vi 5 personer som tog oss till inspelningen. Jag, Dennis, Thomas (fransk), Maria (italiensk) och Yann (fransk). Resten av skådisarna var Japaner. Vi skulle alltså spela utlänningar på ett plan som var påväg till Hawaii. Vi hade på oss sommarkläder och satt i ett fejkplan som de byggt upp inuti i en gammal fabrik. Det var SÅ coolt. Jag och Dennis fick självklart spela ett par eller syskonpar, vi förstod inte allt eftersom att instruktionerna kom till oss på Japanska så vi kände oss lite som Bill Murray i Lost in Translation men för det mesta gick det bra. Jag och Dennis blev filmade jättemycket och runtflyttade till massor utav olika säten och var väldigt aktiva skådisar. Vi hade så himla kul när det väl var tagningar. Det var väldigt mycket väntande också. Allt som allt så spenderade vi 10-11 timmar i ett iskallt låtsasflygplan iklädda sommarkläder då vi mest väntade men även spelade in olika scener. 
En scen var till exempel att vi skulle tacka nej till en tidning som flygvärdinnan kom med, ta emot en filt, kommentera en man som ramlade i planet på Engelska och lite andra grejer. Vi fick inte mycket instruktioner dock, regissören kunde inte Engelska utan bara pekade vart vi skulle sitta och sa: ENGLISH, sen kom liksom en mikrofon och det var bara för oss att improvisera ihop en dialog på några sekunder. 

Vi fick mat på plats, massor utav goda skratt, en väldigt härlig upplevelse och även 10.000 yen i kontanter, vilket motsvarar ungefär 750 spänn så det var en bra dag. Avsnittet kommer att sändas i Japansk tv den 1 Maj, vilket betyder att jag kommer vara hemma i Sverige igen men företaget skulle skicka avsnitten till oss på DVD-skiva så förhoppningsvis kan jag lägga upp filmen på Facebook. 


Nu är det läggdags. Jag är heeeeelt slut. God natt! 
XOXO



Kom ihåg mig?