Skolresa till Hakone

God morgon! 
I Japan är klockan 09.00 och jag har precis vaknat. I Sverige är klockan 02.00 på Fredagskvällen så vissa av er kanske fortfarande är uppe och härjar :) 
Jag har sovit så gott! Jag gick och la mig 21.30 och vaknade upp vid 08.00 till strålande sol. Det blir nog någon rolig utflykt för mig och Dennis idag. Det gäller att passa på när vädret är så fint.

Igår så var jag på en skolresa till Hakone och det var jättekul! Allt var så mycket bättre planerat än vad jag hade kunnat ana. Jag och Dennis fick gå upp vid 05.30 och ta oss till skolan. Bussen/bussarna plockade upp oss utanför skolan vid 07.45 och så åkte vi i ca 2 timmar tror jag tills vi kom fram i Hakone. Alla sov på bussen så vi hade inte riktigt koll. 

Jag och Dennis hade på oss munskydd för båda två sover med vidöppna munnar och vi ville inte riskera att bli smygfotograferade eller att vi skulle få ett finger nedkört i halsen av någon klasskompis, ha ha! 

När vi kom fram i Hakone så började vi med att åka piratskepp. Jättehäftigt. Tillräckligt varmt var det för att kunna stå uppe på däck också vilket var mysigt. 


Skeppet körde oss till en restaurang där vi åt en riktigt Japansk lunch med 10 olika smårätter + ris och dessert. Såå gott.


Direkt efter lunchen så kördes vi i bussarna till dessa "cable carts" som tog oss upp till toppen av ett berg i Hakone. Solen lös och det var inga moln på himlen. Man kunde se Fuji Mountain så tydligt och det var SÅ vackert. Tyvärr så är det svårt att fånga på bild! 




När vi kom upp på toppen av berget så möttes vi direkt av en frän äggdoft som var som ett slag i ansiktet. På berget fanns massor utav naturliga varma källor där lokalbefolkningen kokar ägg och säljer till turister. Det är lite det som detta berg var känt för. Äggen som kokas i detta vatten blir helt kolsvarta och smakar säkert som helt vanliga ägg. Jag kunde inte smaka med den doften i bakgrunden, för mig blev det lite för mycket, he he. Det var i alla fall jättekul att gå runt och titta på källorna, kolla på alla roliga matprodukter (man kunde köpa ägg-glass) och titta på alla människor som höll på att kräkas av doften. 









黒卵 = svart ägg

Vid 14.30 så gick vi tillbaka till bussen och åkte till ett "open air museum" som var ett art museum utomhus. Det stoppet var min favorit på hela resan och ett av de bästa museum jag varit på någonsin. Förutom massor utav vacker och internationell konst så fanns även massor utav platser för barn att leka, vackra och fridfulla promenadslingor, FOTBAD från de naturliga varma källorna i bergen och säkert massor utav andra roliga saker. 













Fotbad i vatten från naturliga bergskällor, 65 grader varmt. Såå skönt.


Go home, your drunk





Helt plötsligt så såg jag en staty som är gjord utav Carl Milles. Jag blev jätteimponerad! Jag brukade jobba på Carl Milles art gallery Millesgården på Lidingö för några år sedan och då såg jag dessa vackra statyer hela tiden så det var så fint att se dem här i Japan. Jag älskar Carl Milles statyer och att det står två ståtliga här i Hakone Japan är sååå häftigt. Statyerna gjorda av Carl Milles är de två på bilderna ovanför, "Guds hand" och "Mannen och Pegasus".

Vid 16.00 så kom bussarna tillbaka och hämtade oss utanför museumet. Alla var helt slut och somnade i samma sekund som de satte sig på bussen, he he. Bussresan hem var därför rätt behaglig. Vid 18.30-19.00 eller något liknande så var vi tillbaka i Suidobashi, utanför skolan. Jag och Dennis åkte hem direkt, käkade middag och gick sedan och lade oss. Därav 12 timmars sömn, he he.

Jag vaknade upp till detta!

Paket från Sverige och min älskade mamma fyllt med godis och hårfärg! Tack mamma! Jag älskar dig så mycket!

Nu måste jag börja göra mig iordning.
Vi hörs! 
XOXO



Kom ihåg mig?