Mitt rum

Hallå!
Jag har inte skrivit på länge (sorry) men jag har haft SÅ mycket att göra. Nu är det en månad sen jag kom hem från Japan och jag är redan tillbaka på hotellet och jobbar heltid. Jag har också min lägenhet och fixa och trixa i. Det är otroligt kul att hålla på men mycket att göra och svårt att köpa allt jag vill ha när man knappt har några pengar. Nästa månad får jag min första lön så fram tills dess så får jag leva lite snålt. 

Min kusin har flyttat in och hyr ett rum hos mig. Jag är överlycklig att ha en sambo, särskilt någon som är en familjemedlem som man klickar perfekt med. Jag har varit ganska deppig sedan jag kom hem så att ha Sara här som välkomnar mig varje dag värmer mitt lilla hjärta. 

Min pappa har hjälpt mig så otroligt mycket med lägenheten. Den var helt fullproppad med hans antikprylar när jag kom tillbaka så tillsammans har vi packat ner massa grejer, sorterat, städat och kört ut möbler till hans landställe i Grödinge. Senaste veckan så har han varit här och målat väggar i mitt rum samt i hallen, dragit el, kört grejer till tippen och fixat allt möjligt. Jag är så glad att jag har en så duktig pappa som kan ALLT. 

När jag kom hem från jobbet igår så hade han precis blivit klar med att tapetsera en fondvägg inne i mitt rum. Det blev så himla fint! Precis så som jag ville ha det. Det var en fröjd att sova i mitt rum inatt. Tack älskade pappa.






Idag målade jag även i ögat på min Daruman. Det betyder att man har önskat sig något och man ska inte måla det andra ögat förrän ens önskning har gått i uppfyllelse. Nu är nästan allt i mitt rum klart. Jag ska få bara få upp en taklampa, ny gardinstång, lite tavlor/foton och så vidare. Sen har jag ett hörn i rummet som är ganska tomt och där funderar jag på att ställa en fåtölj. Vi får se! :) 

Idag har jag varit ledig och det enda jag har gjort är att plocka lite här hemma. Tvättat dynor till soffan, vikt tvätt, lagat mat och dammsugit. Snart ska jag kanske gå och hälsa på hemma hos min brorsa och handla lite. Jag lovar att jag ska försöka bli lite bättre på att uppdatera. 
Kram
XOXO



Kom ihåg mig?