Lite allt möjligt

Hallå! Klockan är 01.44 och jag ska precis sova men jag tänkte göra en liten kort uppdatering först. Jag har helt glömt skriva om förra Onsdagen när jag, Dennis och Maki var på karaoke tillsammans! Det var roligaste karaoken någonsin. Vi möttes upp i Jiyugaoka som är ett område i Tokyo som jag gillar väldigt mycket. Vi gick till ett karaokeställe som heter Mokomoko (モコモコ) vilket betyder "fluffig". Det är alltså ett ord man kan använda om man klappar ett fluffigt djur med ullig päls. Alltså till exempel ett får. Japanska är ett väldigt speciellt språk, thats why I love it.



Min älskade Maki! 
Vi hade så kul att vi sjöng i 2 och en halv timme. Maki gav mig låttiteln på en Japansk låt som jag ska lära mig nu så jag kan sjunga lite på Japanska sen. Pluggar för fullt. Vid lite efter 9 så sa vi hejdå och åkte hemåt.

Igår då! Igår så var jag barnvakt åt Hedvig efter skolan. Jag slutar inte förrän klockan 17.00 så efter skolan så gick jag till Subway och köpte två stycken avokado- och tonfiskbaguetter och åkte med till Shinagawa. Det var första gången Hedvig testade Subway och hon tyckte det var gott så det var bra. Jag hade sedan innan köpt med mig choklad och jordgubbar som vi hade till efterrätt och efter att Hedvig hade gjort klart sina läxor så kollade vi på Skavlan och sedan gick hon och lade sig. Lars kom hem vid 21.30 och då rörde jag mig hemåt. 

Idag efter skolan så åkte jag och Dennis till vår favoritsushi i närheten av skolan och åt "sushi". Vi försöker ju vara lite nyttiga nu så vi åt mest misosoppa, sashimi, sojabönor och omelett, vilket funkade precis lika bra. Det blev både nyttigare och billigare än vad det brukar bli när vi äter sushi. 

Efter sushin så åkte vi hemåt och resten av kvällen gick åt till att plugga Japanska. Känns bra! Just nu spöregnar det ute men jag hoppas att det gått över till imorgonbitti så vi inte måste gå vår morgonprommis i regnet.... 
Vi får se. 
Kram kram!
XOXO



Kom ihåg mig?