Glöggfika hos Maki och Mats

Hallå!
Jag ligger i min säng och njuter utav Japanska smartheter. Jag har köpt en stor låda med "påsar" som man skakar om och klistrar fast som ett klistermärke på kroppen och så blir de varma och helt underbara. Jag har två stycken på ryggen och två stycken på magen och det är SÅ skönt. Japanska hus är så kalla för att de är dåligt isolerade. Dåligt isolerade är de på grund utav jordbävningarna, om ett hus skulle rasa så är det mindre risk att skada sig allvarligt eller dö om det är "lätta" hus. 

Det är lätt att frysa då så här sover jag i hoodie, sockor, full pyjamasutstyrsel, med värsta duntäcket, gosedjur och AC på + grader. Det var annat på sommaren när man låg typ naken utan täcke och vaknade i en svettpöl trots att man hade ACn på kallaste som gick. Hehe.

Igår var en supermysig dag. Maki och Mats hade glöggfika hemma i Tamagawa så jag, Dennis, Bea och Viktor åkte dit vid 14.00 tiden. Vi hade med oss ett jättefint blomarrangemang.


Maki och Mats hade fixat med glögg, lussebullar, pepparkakor, snittar, julmust och massa annat gott. Det var både Japaner och Svenskar på festen. En hel del jobbarkompisar till Mats och massa mammor till Noahs dagiskompisar. Det var även några mammor samt barn från Svenska skolan där som jag känner sedan innan. Kul! 

Vi minglade runt, käkade, lekte med barnen och pratade massa Japanska. Det fanns en liten bebis på festen som bara var 1 månad gammal som jag fick hålla i. Det var det sötaste jag någonsin sett, jag såg rött. Haha, jag vill ha en bebis nu! Bea och jag kände väl ungefär samma sak när vi såg den lilla killen.

Vid 19.00 tiden så gick vi ett stort gäng till kaiten sushin som ligger nära Maki och Mats hus. Där åt vi middag tillsammans (alla vid olika bord, men ändå) och sedan sa vi hejdå och tackade för oss.
Jag, Dennis, Bea och Viktor åkte tillbaka till vår del av stan. Jag tror alla däckade på tåget och sov hela vägen. Jag och Dennis gick av i Shinkoiwa och kollade sedan på två skräckfilmer tillsammans. 
Det var en så otroligt mysig och lyckad dag. Tack mina fina vänner för att ni följde med och tack älskade Maki och Mats för att vi fick komma. 
XOXO



Kom ihåg mig?