Lördag med Mozart

Hallå. 
Ligger i min säng och slappar. 
Igår var jag ute med Mozart och käkade skaldjur. Det var hans födelsedag i Fredags så vi firade lite efterskott. 

Vi gick till ett ställe där man får en egen grill så man kan grilla sina skaldjur. Så jäkla gott. Vi beställde in ostron, musslor, någon slags sjösnigel(?) och friterad bläckfisk. Vi drack öl och grillade skaldjur i ca 2 timmar. Det var så himla kul att träffa Mozart igen. Vi umgås inte så ofta nu för tiden och det måste det bli ändring på. Det är svårt att hitta tid när man har så mycket grejer att hinna med på eget håll. 

En rolig sak som hände på restaurangen var att helt plötsligt när vi satt och pratade helt normalt så small det till ashögt och ett ostron fan exploderade på grillen. Kokhett musselvatten flög från grillen och in i mitt öga och över hela mitt ansikte. Några sekunder efter explosionen så satt jag i chock och tryckte handen för ögat och väntade på smärtan. Men den kom aldrig! Det gjorde inte ont, haha.

Jag har aldrig sett ett sådant ansiktsuttryck på Mozart någonsin förut. Total chock och oro, haha!
Först så pratade vi om vad som hände och sedan så börjadevi skratta så in i helvete och slutade aldrig. Vi skrattade resten av middagen och jag fick träningsvärk i magen. Kommer nu för alltid minnas dagen då ett ostron exploderade i mitt ansikte. När vi skulle gå så försökte Mozart betala hela notan för att han hade så dåligt samvete för det exploderande ostronet (det var han som valde restaurang). Det gick inte för sig, haha! 





Det var en helt underbar kväll i alla fall. 
Jag går gärna tillbaka och äter grillade skaldjur, fast då tar jag med mig skyddsglasögon!
Idag så kommer nog Bea till Shin-koiwa och äter middag med mig och Dennis. Det låter jättemysigt.
Vi hörs :D
XOXO

Pluttan! Vilken tur att det gick bra. Lät läskigt det där! Kram <3

Svar: Jag fick en chock! Det var tur att det inte gjorde ont eller skadade ögat! Det blir ett roligt minne istället! Hahahah
Kram! <3 // Malin
None None




Kom ihåg mig?