Asakusa + lunch med klassen i Lördags

Hello!
 
Jag ligger i mitt rum och kollar på Spirited away. Jag kan absolut ingenting om Japansk filmkultur och alla i min klass verkar sjukt insatta i anime och manga så jag ska försöka att komma i kapp och lära mig litegrann. Jag börjar med det mest kommersiella ;)
 
Idag så gick vi ett gäng och åt lunch tillsammans efter skolan. Min plan var att åka hem direkt när jag slutat och tvätta. Jag behövde även handla massor utav mat och grejer. Det spöregnade när klockan slog 12.40 så jag sket i att tvätta. Vi har inget torkrum här på guest houset utan man hänger kläderna på taket och det är inte så lätt när det spöregnar. Vi gick alltså därför för att käka lunch istället och tvättar imorgon. Efter det så promenerade vi runt ett tag och sedan åkte jag hem. Jag handlade massor utav mat på affären SEIYU.
 
När jag skulle in i tunnelbanan (tillsammans med en miljon andra människor) och skulle fälla ner mitt paraply så hade det gått sönder och gick inte att fälla ihop! Ha ha, tänk vilken panik man får när det kommer 1 miljon människor bakom en och man står vid spärrarna och kan inte fälla ihop sitt paraply.... Jag fick typ tackla mig ut och sedan bryta sönder stålpinnarna i själva paraplyet bara så jag skulle kunna slänga skiten. Det är svårt att förklara men det är så typiskt mig att hamna i såna ologiska situationer.
 
Här kommer lite bilder som jag har stulit från min klasskompis Dennis blogg
Den fina parken i Asakusa
Dennis vid templet
Jag med mina nya Gaga-brillor :)
Den här hunden vill jag ha! Mitt hjärta smälte när jag såg den
Bild från den Taiwanesiska restaurangen i Lördags (då jag var lagom pigg)
Bubble-tea med stor del av klassen. Även detta från i Lördags.
Kram på er.
XOXO



Kom ihåg mig?