Värmebölja

Hallå!

Jag har haft två stycken underbara dagar här i Japan-landet.
I Torsdags så åkte jag, Bea, Dennis, Viktor och Xavera hem till Bea i Futaoka-Tamagawa. Hon bor där i en lägenhet tillsammans med sin pojkvän Thobias. Lägenheten var supermysig och vi åt pizza, kollade på Youtube-klipp och färgade håret på nästan alla i rummet (inte på mig). Xavera blekte topparna på Bea och la i slingor i Viktor och Dennis hår. 
Tyvärr har jag inga bilder!

Vi stannade hos Bea till klockan 23.00 och sedan åkte vi hem. För mig tog det en timme att åka hem så jag kom till DK-house rätt sent.

Jag hade lite svårt att ta mig upp på Fredagsmorgonen men det gick bra. Vi hade ett prov som inte gick sådär jättebra för mig. Det var bara ett förberedelseprov inför det stora provet i Juli. Det gäller att plugga ordentligt inför det!

Efter skolan så gick jag, Moez, Dennis, Bea, Viktor, Pontus, Ben, Xavera, Andrew och Jin till en restaurang i närheten av skolan och åt lunch. Vi provade ett nytt ställe där man fick Udon nudlar och det var billigt och bra. 

Vi bestämde oss för att gå på bio och se den nya X-MEN filmen i Shinagawa. Alla följde inte med men vi som åkte var jag, Moez, Andrew, Viktor, Xavera och Dennis. Bion började vid 15.00.

Filmen var så himla bra! En av mina favoritskådisar Evan Peters var med och det gillade jag såklart.

Efter filmen så åkte vi berg- och dalbanan som jag skrivit om innan i denna blogg. Den som hade en loop. Så jäkla kul. Vi spelade även lite i en spelhall och hade allmänt kul. 

Vi åkte vidare till Akihabara och käkade middag på en italiensk budgetrestaurang och sedan beslöt vi oss för att ta efterrätten på ett Maid Cafe. Ingen av mina vänner igår hade varit på ett Maid Cafe förut så det var kul. Jag har ju besökt ett sådant förut så jag visste vad som väntade. På ett Maid Cafe så kan man fika och beställa supersöta desserter och maträtter som man blir serverad av en gullig liten japansk tjej som är utklädd till en Maid. Tyvärr så får man inte alltid fota dem om man inte betalar så jag har bara bilder på våra efterrätter.

På bion
Andrew på Maid Cafe
De flesta valde den här goda :)

Xavera körde på denna :)

Efter Maid Caféet så drog vi faktiskt bara runt i Akihabara tills det blev sent. Det var så mysigt att gå runt för vädret var perfekt. Fläktande och ingen sol, he he. 

Idag så ligger det på stadiga 29 grader hela dagen. Jag ska om en timme ungefär åka hem till Amie i Shinagawa och vara barnvakt till Hedvig. Det ska bli så mysigt. Vi ska baka och äta fruktsallad!

Imorgon blir det picknick i Yoyogi. Då kommer det vara stadiga 32 grader..... Vi får se om jag smälter eller ej. 

Kram på er.
XOXO



Kom ihåg mig?