Mini trip till Fuji 富士山

Mina älskade vänner Sandra och Sofia är på besök här i Tokyo och vi har hittat på massor av kul. I Söndags så tog vi bussen tidigt på morgonen till Fuji som ligger ungefär 2 timmar utanför Tokyo precis bredvid Japans högsta berg (jag har varit där en gång förut). 


Vi checkade in på hotellet och blev direkt erbjudna att hänga med till ett onsen på kvällen. Hotellet erbjöd sig att köra oss i buss till onsenet och det skulle enbart kosta ca 70 SEK. Ett onsen är ett japanskt badhus/spa där man kan bada i varma källor utomhus i en liten japansk trädgård, bada i kolsyrat vatten, citronvatten, risvatten, choklad och många andra saker. Tyvärr så får man ej bada i dessa badhus om man har tatueringar. Kvinnan som stod i receptionen kollade på mina tatueringar och sa att det skulle vara okej att gå in om jag bara räckte dem lite. Vi bestämde oss för att åka.

Först så gick vi till en sjö i närheten av hotellet och hade lite picknick. 





Det är sån fin natur i Fuji. Här hittade vi ett gulligt litet träd. 

Vid 5 så samlades vi med några andra gäster i receptionen och åkte buss till onsen. Väl utanför så såg vi stora skyltar som meddelade att om man har tatueringar så är man strikt förbjuden att ens gå in i byggnaden. Jag blev nojig och tyckte det var väldigt jobbigt då jag hatar att bryta mot regler men jag ville inte ställa till med en scen så jag gick in ändå. Jag tänkte att det värsta som kan hända är att jag blir utkastad. Sandra och Sofia har också tatueringar så vi försökte täcka oss så mycket som möjligt och det gick faktiskt bra. Man måste ju vara helt naken och vaska sig tillsammans med andra på en liten pall i ett rum och sedan går man ju liksom runt helnaken och badar i pooler. Det var typ det absolut bästa jag gjort här någonsin i Japan. Jag vet dock inte om jag kommer göra det igen då jag kände mig elak som bröt mot reglerna. 
Man kände sig som en helt ny människa när man hade badat klart. 

När vi kom tillbaka till hotellet så åt vi middag och sedan stupade vi i rakt ner i våra sängar. Vi bodde på ett ryokan där man ligger på en futon på golvet. En futon är en slags japansk madrass/säng som man ligger på direkt på golvet.
Sofia tog en smygbild på mig och Sandra på morgonen.

Vi sov så jäkla gott efter onsen.

Dagen efter så gick vi upp vid 07.00, gjorde oss i ordning och checkade ut från hotellet. Vi åkte vidare till Fuji-Q Highland. Det är en nöjespark där tre berg- och dalbanor från Guiness rekordbok är med. 
Vädret var perfekt och vi hade skitkul. Tyvärr fick vi köa väldigt länge för att det var så mycket folk. 

Sofia och Sandra i eejanaika, ha ha!
Jag i eejanaika, plågsamt.
Jobbig berg- och dalbana.
Man ser Fuji fint i bakgrunden.
Älskar när Japaner skriver på Engelska.
Jag köpte två kartonger med "お土産" ätbara souvenirer. 

När parken stängde så gick vi ut och tog bussen tillbaka mot Tokyo. Vi fick åka i separata bussar men det gjorde inte så mycket för vi sov ändå :)

Det var i alla fall en helt underbar resa med mina fina vänner som jag har saknat SÅ mycket. De minnena kommer jag att leva på länge. 

XOXO

Gud vilka söta omiyage-förpackningar! <3

Jag åkte med en kompis till Hakone och badade massor av onsen. Men tyvärr har jag tatuerat hela överarmen så att få bada onsen för mig i framtiden verkar kört /: (även fast motiven är en geisha-räv...). Jag hoppas de släpper lite på tatueringsreglerna inför OS 2020, det kommer säkert vara massor av tatuerade turister som kommer vilja bada!




Kom ihåg mig?